Evropská vlaková katastrofa zabila 32 lidí a vypálila celou ulici. Vykolejení bylo jen začátkem zkázy
Katastrofa na spadnutí II (2) – Výbuch vlaku u Viareggia
Jedna z největších evropských vlakových katastrof se odehrála v italském Viareggiu, když místním nástupištěm projížděl vlak číslo 50325 rychlostí necelých 100 km/h.
K vlakové nehodě v italském Viareggiu došlo 29. června 2009 krátce před půlnocí. Nástupištěm projížděl vlak číslo 50325 rychlostí necelých 100 km/h. Lokomotiva za sebou táhla 14 vagónů. Vlaku náhle praskla přední náprava a stroj vykolejil. První vagon narazil do nástupiště a převrátil se na levou stranu. Za ním se převrátily další čtyři. Následující dva vykolejily a zůstaly stát. Posledních sedm vagónů zůstalo na trati. Tím ale peklo teprve začalo. Vagony totiž převážely zkapalněný plyn.
Vykolejený vlak ve Viaraggiu Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Výbuch plynu způsobil masivní požár Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Katastrofa ve Viareggiu Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Během jedné noci se Viareggio změnilo v peklo Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Vykolejení vlaku byl jen začátek Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Během katastrofy byla zničena celá ulice Zdroj: ČTK / Profimedia.cz
Vykolejení bylo jen začátkem
Vagóny, které vykolejily, narazily do domů poblíž kolejí. V domě, který se zřítil, zemřelo sedm lidí, životem zaplatil i muž, který na místě projížděl na skútru. Ve dvou vagónech explodoval plyn, jenž způsobil rozsáhlý požár. Jak ukazuje i dokument Katastrofa na spadnutí na Prima ZOOM, s ohnivými plameny hasiči bojovali několik dní. Z oblasti bylo evakuováno na 1 000 lidí, 26 lidí bylo vážně zraněno. Při katastrofě byla zničena celá jedna ulice, takže 100 obyvatel Viareggia se ocitlo bez domova. Katastrofa si vyžádala 32 mrtvých.
Viareggio navštívil i tehdejší premiér Silvio Berlusconi, ale od obyvatel města se dočkal méně než vřelého přijetí. V případu nešťastné události bylo obžalováno 30 lidí, mezi nimi byl i Mauro Moretti, ředitel italských železnic. Ten čelil obvinění ze zabití, podle obžaloby totiž podfinancoval nákladní linky ve prospěch vysokorychlostních tratí. Přestože se Moretti hájil tím, že za podfinancování tratí může vláda, byl odsouzen k pěti letům vězení. Odsouzen byl také Rainer Kogelheide, šéf německé pobočky GATX, společnosti, která vlastnila vagóny s plynem. Soud ho poslal na šest let do vězení s pokutou 480 000 euro.
Zdroj: Railtarget.eu
Podívejte se na celý díl seriálu Katastrofa na spadnutí: