7. září 2021 10:54

Virtuální rally se skutečnými zážitky. Jak to jezdí škodovce ve sféře esportu?

V roce 2021, tedy při výročí 120 let svých aktivit v motoristickém sportu, se značka Škoda rozhodla otevřít další, a v tomto případě i zcela novou, kapitolu svých sportovních aktivit. S vlastním virtuálním šampionátem Škoda eRally Cup vstoupila do stále populárnějšího světa automobilového esportu.

Motorsport, lední hokej a cyklistika nadále zůstávají třemi základními pilíři sportovního sponzoringu značky Škoda. Ta ale neustále hledá i nové možnosti a trendy, jak tato odvětví představit co největšímu publiku. Proto Škoda nově zařadila do svých aktivit i esport. Mezi hráči všech věkových kategorií po celém světě jsou velmi populární především bojové a strategické hry, ke značce Škoda ale přece jen nejvíce patří automobily, takže volba pro vlastní esport šampionát logicky padla na automobilový sport, kterému se Škoda věnuje i ve skutečném světě.

Hodina a půl adrenalinu

Esport seriál Škoda eRally Cup ročníku 2021 je složen ze tří samostatných turnajů, které se postupně představují během celého roku. Rally na jednotlivých turnajích mají svůj předobraz ve skutečných závodech. S virtuálními závodními vozy Škoda se tak jezdí například eRally Monte Carlo, eRally Švédsko nebo i populární německá rally. Na absolvování každé z nich mají účastníci k dispozici slot v podobě sedmi dnů a je na každém, kdy jednotlivé rychlostní zkoušky dané eRally absolvuje. Například je možné odjet pouze tři rychlostní zkoušky za den, a soutěž si tak rozdělit do několika dnů. Čistý čas, který je potřeba k odjetí celé jedné soutěže, je cca 1,5 hodiny. Mezi soutěžemi jsou většinou týdenní přestávky.

Esport seriál Škoda eRally Cup ročníku 2021 je složen ze tří samostatných turnajů, které se postupně představují během celého roku. Rally na jednotlivých turnajích mají svůj předobraz ve skutečných závodech. S virtuálními závodními vozy Škoda se tak jezdí například eRally Monte Carlo, eRally Švédsko nebo i populární německá rally. Na absolvování každé z nich mají účastníci k dispozici slot v podobě sedmi dnů a je na každém, kdy jednotlivé rychlostní zkoušky dané eRally absolvuje. Například je možné odjet pouze tři rychlostní zkoušky za den, a soutěž si tak rozdělit do několika dnů. Čistý čas, který je potřeba k odjetí celé jedné soutěže, je cca 1,5 hodiny. Mezi soutěžemi jsou většinou týdenní přestávky.

Vyrovnané podmínky účastníkům turnajů ze seriálu Škoda eRally Cup zajišťuje povinné identické nastavení setupu hry, kdy mají všichni hráči nastaven stejný stupeň poškození vozu, stejný pohled z kabiny na trať a stejnou degradaci povrchu. Jezdecké chyby neodpouští ani virtuální rally. Fatální poškození vozu znamená pro každého hráče konec hry, menší poškození se dají stejně jako na skutečné rally opravit o přestávce v servisu. Na dokončení soutěže má každý hráč jeden pokus. Motivace je veliká, protože se počítají i dílčí úspěchy. Každý, kdo dojede do cíle vybrané soutěže, je zařazen do slosování o svezení na místě spolujezdce ve skutečném rally speciálu Škoda.

Celý článek si můžete přečíst ve speciálu Škoda Auto, příloze podzimního vydání magazínu Prima ZOOM, které je právě v prodeji. Případně si časopis můžete předplatit na webu SEND.cz.

Mojmír Sedláček

redaktor FTV Prima

Všechny články autora

Populární filmy na Prima Zoom