12. března 2018 11:49

Taky vybíráte dovolenou podle toho, jak budou fotky z ní vypadat na Instagramu?

Sociální sítě rozhodují o tom, kde si užijete dovolenou.

Facebook, Instagram a dovolená

Co hraje pří výběru dovolenkové destinace větší roli. Cena? Lokalita? Komfort včetně all inclusive? Nebo to, jak bude vypadat na fotkách sdílených přes sociální sítě? Trendy ukazují, že jak u koho. U generace tzv. mileniálů se začíná prosazovat právě poslední hledisko – jak budou fotky z dovolené vypadat na sociálních sítích, konkrétně na Istagramu, síti primárně určené fotkám.

Jste mileniálové?

IT slovník pod heslem mileniál uvádí: „Je označení generace lidí, kteří dosáhli dospělosti na přelomu 21.století. Anglicky "millenials". Přesný rok začátku generace mileniálů definuje každý jinak, někdo tvrdí, že generace mileniálů začíná od roku 1978, jiní se přiklánějí k pozdějším ročníkům. Pokud se vezmou v potaz odhady všech odborníků, dostaneme rozmezí, že jsou za generaci mileniálů považováni lidé narození mezi roky 19781999. To ovšem není důležité, důležitý je význam. Generace mileniálů vyrostla v obklopení moderních technologií a mohla sledovat jejich rozvoj. Tato generace je mnohem tolerantnější k rozdílům, nebojí se následovat svoje sny a mívá mnohem větší ambice než předchozí generace. Typický je pro ně větší optimismus a komunikace s lidmi z ostatních koutů světa přes sociální sítě. Mileniálové jsou poslední lidé, kteří se narodili ve 20. století.“ V praxi to znamená, že úzké sepětí mobilních technologií a sociálních sítí a jejich značná zručnost v jejich využívání je pro ně stejně typická, jako umění telefonovat pomocí pevné linky pro generaci jejich rodičů.

Instagrambility

Být neustále online a instragramově dostupný, je už vlastně podmínkou. Z hlediska výběru destinace je wifi připojení naprosto samozřejmý požadavek, protože k čemu vám jsou fotky, které nemůžete sdílet? „Nedávná studie ukázala, že dvě pětiny (40,1 %) mileniálů si vybírá cestovní destinaci založenou na „instagramability,“ píše Rachel Hosie v britském The Independent. Podivně znějící slovo zatím nemá český ekvivalent, nejblíže se asi dá přeložit jako „instagramová dostupnost“.

Průzkum pojišťovny Schofields Insurance požádal přes 1000 dospělých ve Velké Británii ve věku od 18 do 33 let, tedy mileniálů, aby označili nejdůležitější faktory při výběru prázdninové destinace. Instagramová dostupnost se ukázala být nejdůležitější.

Život za filtrem

Logicky to vypadá, že kromě připojení, bez kterého není virtuálního žití, je důležité i okolí. Palmy, bazén, drinky (focení jídla telefonem je další z dovolenkových standardů), to vše vypadá na fotkách dobře a je nutné se o to podělit. A pokud náhodou není skutečnost dokonalá, dá se pomocí instagramových filtrů zdokonalit – pro zkušeného uživatele je to otázka několika málo desítek vteřin.

Dovolenkové priority

Zatímco poznávací zájezdy s cílem „něco se dozvědět“ byly doménou minulého století, mileniálové vidí své volno jinak. Zjednodušeně řečeno – aby tam bylo dost alkoholu, který si budu moct vyfotit. Konkrétně mladí Britové vidí ideální destinaci takto:

Místo musí být propojené a instagramově vhodné – 40,1 %

Vhodný poměr cena a dostupnosti alkoholu – 24 %

Osobní rozvoj – 22,6 %

Možnost zažít místní kuchyni – 9,4 %

Příležitosti pro poznávání památek – 3,9 %

Text: Topi Pigula

Topi Pigula

redaktor FTV Prima

Všechny články autora

Populární filmy na Prima Zoom