Americké děti extrémně hloupnou. Testy schopností odhalily katastrofu ve vzdělávání
Pravidelné testy schopností amerických žáků mají skutečně alarmující výsledky. Děti jako by se vrátily v čase do roku 1990, alespoň tedy co se čtení a počítání týče.
Třináctiletí studenti se v USA tohoto celonárodního testu účastní už od roku 1969. Má hlavně prověřit, jak jsou na tom s matematikou a čtením, respektive s porozuměním psanému textu.
Po návratu do škol po covidu-19 a plné aklimatizaci na staronový prezenční vzdělávací systém odborníci doufali, že se povede navázat na dobré výsledky, které měli školáci před lockdowny. Tedy výsledky, které byly nejlepší za celou dobu testování. Realita však vypadá úplně jinak.
Nemilosrdné statistiky
Na matematice se covid podepsal nejvíce. Průměrné výsledky klesly natolik, že horší nebyly od roku 1990! Z průměrných 280 bodů, kterých žáci dosahovali během testování mezi lety 2019 a 2020, se najednou stalo 271. Při bližším pohledu navíc zjistíme, že se problém týká skutečně všech.
Přečtěte si také: Jsou miliardáři hloupější než milionáři? Důkladný výzkum přinesl zajímavou odpověď
Studenti považovaní za ty „šikovnější“ spadli výsledkově o 6 až 8 bodů. Ti, pro které je učivo už tak výzvou, ztratili během pouhých tří let dokonce 12 až 14 bodů.
Jsou vidět sociální problémy
Ve čtení výsledky nejsou tak alarmující, ale i zde hovoří jasně – pandemie jako by vymazala veškerý pokrok, který americké školství za posledních 30 let udělalo. Testy navíc odhalily další problémy – například zhoršení docházky. A také fakt, že pandemie nejhůř dopadla na děti z chudších rodin a příslušníky menšin.
Jediné děti, které si byly schopné udržet stejně dobré výsledky jako v předchozích letech, pocházejí z asijských či asijsko-amerických rodin.
Zdroj: The Nation’s Report Card