Belgická policie varuje: Nepoužívejte Facebook Reactions! Proč?
Občané Belgie byli policií varování, aby se vyhnuli používání Reactions na Facebooku – tedy pokud chtějí ochránit své soukromí…
Reactions jsou ty nové „emotikony“, které se od února mohou používat jako další způsob reakce na příspěvek místo klasického „lajku“. Jejich smysle bylo, aby se lidé mohli vyjadřovat také ke smutným nebo negativním zprávám – „Líbí se mi“ je v takovém případě poněkud nevhodnou reakcí… Jenže podle belgické policie to reálně funguje jinak…
Podle deníku Independent, který o tom informoval, se belgická policie obává, že Facebook takto o lidech sbírá informace, podle nichž se pak rozhoduje, jakou reklamu jim bude nabízet… Pokud se chtějí lidé vyhnout tomu, aby se informace o jejich chování používaly pro lepší fungování reklamních kampaní, měli by na příspěvky reagovat jinak než pomocí Reactions – doporučuje belgická policie.
„Tyto ikonky vám nejen pomohou lépe vyjádřit své pocity, ale také pomáhají Facebooku kvalitněji vyhodnocovat, jak na vás působí jeho reklamy,“ píše se na oficiálních stránkách belgické policie. Podle této zprávy díky ikonám Facebook snadněji pozná, v jaké jste náladě, díky čemuž vám pak nabízí odlišný druh obsahu. Algoritmy, které celý Facebook řídí, tak chytřeji upravují vše, co vidíte…
„Díky tomu, že Facebook omezil počet těchto ikon na šest, má nástroj, jak poznat efektivně základní lidské emoce. To mu pomůže najít perfektní čas i místo pro to, aby vám zobrazil reklamu. Například když pozná, že máte dobrou náladu (používáte pozitivní reakce), nabídne vám více reklamních sdělení.“