OBRAZEM: Slavná místa světa na pohledech – a ve smutné realitě!
Nevěřte tomu, jak vypadají známé památky a turistické cíle v letácích turistických kanceláří nebo na pohlednicích...
Reklama nás sice živí, ale stejně tak moc dobře víme, že člověk by měl být i u jejího sledování obezřetný. A neměl by rezignovat na používání orgánu, do něhož evoluce u člověka investovala nejvíc – tedy mozku.
Turistický průmysl je v současnosti obří stroj na emoce a zážitky; ale čím více se cestuje, tím častěji se ta emoce stává negativní a nejsilnějším zážitkem je vztek. Proč? Protože fotky v katalogu a realita jsou úplně odlišné..
Je to tím, že svět se už prostě změnil – zatímco ještě před pár desítkami let stávaly památky relativně opuštěné, dnes jsou obklopené jednak mnohem dominantnějšími moderními stavbami, ale také třeba rostoucí chudobou.
Podívejte se na nejkřiklavější příklady: