Budeme kupovat samořídící automobily z Číny?
Bude Čína v roce 2021 prodávat samořídící auta? Má slušně našlápnuto.
Čína chce do roku 2021 prodávat samořízené automobily. Počítá s tím strategie pro rozvoj odvětví do roku 2030, kterou vypracovaly tamní úřady.
Jak budou auta komunikovat?
Podle dřívějších prohlášení dokument obsahuje technické standardy samořízených automobilů, například jazyk, kterým by auta spolu měla komunikovat, uvedla dnes agentura Reuters.
Letos v létě čínský regulační úřad pro automobilový průmysl dočasně zakázal výrobcům automobilů testování samořízených vozidel na dálnicích právě z toho důvodu, že pracuje na jednotných standardech.
Zájem o automobily, které jezdí bez řidiče, je mezi Číňany značný. Podle průzkumů by takové auto chtělo až 75 procent obyvatel.
O prvenství ve vývoji těchto vozů Čína soupeří s USA i s Evropou. Peking zatím zaostává z technologického hlediska, podle Reuters má ale výhodu v rychlejším zpracovávání potřebných norem a regulací. Automobily bez řidiče by tak mohly jezdit po čínských silnicích a dálnicích dřív než v jiných částech světa.
GOOGLE vede
Samořízené automobily již vyrábí například společnost Google; testující se v několika státech USA. Kritici těchto vozů ale upozorňují, že auta musejí být programovaná i na situace jako je dopravní nehoda, což přináší i významné etické otázky.
Připomeňme si havárii v níž hlavní roli sehrálo auto bez řidiče, které nabouralo do autobusu. Oba vozy jely ve chvíli srážky pomalu, takže nikdo nebyl zraněn, ale máme na světě první autonehodu za níž stál robot. Nebo lépe řečeno roboauto. V nehodě došlo v kalifornském městě Mountain View. Samořízené auto společnosti Google v té chvíli jelo po víceproudé silnici a snažilo se vyhnout pytlům s pískem pohozeným na okraji.
ČTK, Pigula
Čína chce do roku 2021 prodávat samořízené automobily. Počítá s tím strategie pro rozvoj odvětví do roku 2030, kterou vypracovaly tamní úřady. Podle dřívějších prohlášení dokument obsahuje technické standardy samořízených automobilů, například jazyk, kterým by auta spolu měla komunikovat, uvedla dnes agentura Reuters.
Letos v létě čínský regulační úřad pro automobilový průmysl dočasně zakázal výrobcům automobilů testování samořízených vozidel na dálnicích právě z toho důvodu, že pracuje na jednotných standardech.
Zájem o automobily, které jezdí bez řidiče, je mezi Číňany značný. Podle průzkumů by takové auto chtělo až 75 procent obyvatel.
O prvenství ve vývoji těchto vozů Čína soupeří s USA i s Evropou. Peking zatím zaostává z technologického hlediska, podle Reuters má ale výhodu v rychlejším zpracovávání potřebných norem a regulací. Automobily bez řidiče by tak mohly jezdit po čínských silnicích a dálnicích dřív než v jiných částech světa.
Samořízené automobily již vyrábí například společnost Google; testující se v několika státech USA. Kritici těchto vozů ale upozorňují, že auta musejí být programovaná i na situace jako je dopravní nehoda, což přináší i významné etické otázky.