V tokijském metru si těhotné ženy mohou zažádat o sedadlo přes mobilní aplikaci
Obavy z požádání neznámých lidí o pomoc či vstřícný krok má zahnat nová mobilní aplikace, která těhotným ženám umožňuje zažádat sedící pasažéry o uvolnění sedadla. Do budoucna by aplikace měla sloužit i starším a hendikepovaným lidem.
Určitě jste už někdy zažili, že jste jeli z práce či od doktora a jediné, co jste si přáli, bylo si sednout. Jenže metro i autobusy byly plné a požádat spolucestující o uvolnění sedačky nemusí být pro každého komfortní.
A teď si představte, že by existovala (a fungovala) aplikace, díky které byste mohli poprosit ostatní o uvolnění sedačky bez zbytečných dotazů a zvídavých pohledů celého vagonu, či autobusu. Líbilo by se vám to?
V Japonsku momentálně něco podobného testují v tokijském metru. Aplikace je zatím určena jen pro těhotné ženy, ale do budoucna má být určena širší veřejnosti.
Mohlo by vás také zajímat:
Jak aplikace funguje?
Nejdůležitějším krokem je registrace, a to nejen těhotných žen, ale také lidí, kteří chtějí uvolnit místo těm, kteří ho potřebují. V praxi to pak funguje tak, že žena, která do metra nastoupí, může skrz aplikaci zažádat o sedačku.
Lidem, kteří jsou v aplikaci zaregistrováni a nachází se v okolí, přijde oznámení o novém požadavku. Ten mohou buď přijmout nebo ho prostě ignorovat.
V případě, že ho přijmou, přijde ženě notifikace o tom, kde se daný cestující nachází a jak se k němu dostat.
Lidé se všímají více svých telefonů než okolí
Problémem mnohdy bývá, že se lidé více soustředí na své telefony než na okolí, a tak si často nevšimnou, že se v jejich okolí nachází někdo, kdo by si potřeboval sednout. Tím, že notifikace přichází právě na telefon, mělo by být jednodušší najít někoho, kdo je ochotný své místo přepustit někomu jinému.
Aplikace má být do budoucna rozšířena i na starší a hendikepované občany. Jak se mobilní aplikace ujme uvidíme v nadcházejícím roce, s jejím testováním se započalo teprve minulý týden.