Umělá inteligence stvořila bizarní reklamu na pivo. Její zvrácenost nelze nemilovat
Umělá inteligence může být skvělým pomocníkem, ale zatím to s její revolučností není zase tak žhavé, jak by se mohlo zdát. Přesvědčí vás o tom i vskutku hrůzná, byť zábavná reklama na pivo.
O umělé inteligenci se v poslední době mluví ve veřejném prostoru čím dál tím častěji. Ačkoliv nejde o nový pojem a systémy řízené umělou inteligencí už lidstvo využívá mnoho let, teprve rozšíření technologie k obyčejným lidem v kombinaci s jasně definovanou využitelností z ní dělají onu „další velkou věc“. Že ale ještě není všechno ideální a stoprocentně funkční, nově dokazuje fiktivní reklama na pivo, která vznikla jen za pomoci umělé inteligence na základě člověkem definovaných klíčových slov. Výsledek může někomu připadat jako horor či rozpohybovaný kubistický obraz. V lepším případě pak zhmotněný sen.
K tématu: Nebezpečí: Umělá inteligence by se mohla dostat do nesprávných rukou
Syntetické léto
Reklama pojmenovaná Syntetické léto vznikla ve studiu Private Island, konkrétně za pomoci nástrojů Stable Diffusion, Midjourney a ControlNet. Sami se můžete níže na výsledek podívat a posoudit, nakolik je umělá inteligence zručná a nakolik si pouze „myslí“, že zachycuje zahradní párty věrohodně. Už na první pohled totiž není něco v pořádku, jako kdyby obraz někdo doslova protáhl a zdeformoval, pomineme-li například zuřivě hořící gril plný připalujícího se jídla a lahví či plechovek s nápoji. Další pohled ostatně rovněž naznačuje, že se během večírku něco nepovedlo a každý další záběr v tomto ohledu přitvrzuje.
Všude hoří ohně, lidé se tomu ale smějí v podivných zubatých grimasách, jejich anatomicky značně pokroucené ruce drží náznaky sklenic a plechovek s chlazeným pivem a nikdo si vlastně nevšímá divných věcí, jako levitujících předmětů nebo obrovského množství prstů na rukou některých přítomných. Jedním z vrcholů pak je pití piva ze strany plechovky, resp. z něčeho, co vypadá jako plechovka napojená na velký skleněný sud. V samém závěru pak výjev působí značně apokalypticky, když všechno začíná hořet a lidé se pořád smějí a vlní se v rytmu hudby.
Fakt, že je výsledek pro oko tak nepovedený, vychází jednoduše z toho, že se umělá inteligence ještě nestačila dostatečně vytrénovat. Některé nové verze zmíněných nástrojů už však umějí zpracovávat lidské tělo mnohem přesněji a je patrně jen otázkou času, než i v případě videa dojde na generování uvěřitelných snímků. S tím nicméně přichází další vlna obav z možných manipulací výhledově neodlišitelných od reality.
Zdroj: Creative Blog