Srovnání platebních bran v roce 2024: Kterou si zvolíte pro své podnikání?
Nákupní preference Čechů se mění, čím dál více nakupují přes internet. Pokud je i vaším revírem online prostor, nenechte zákazníka utéct těsně před cílem. Vedení e-shopu a prodej služeb nejsou snadnou disciplínou. Proto si ulehčete podnikání a investujte do spolehlivé, intuitivní a uživatelsky přívětivé platební brány.
Moderní obchodníci v kamenných prodejnách se neobejdou bez platebních terminálů, analogicky s nimi jsou pro online podnikatele nepostradatelnou součástí prodeje platební brány. Tvoří cílovou rovinku a mění zájemce o zboží v platícího zákazníka. Zpracovávají online platby a zlepšují také celkový zážitek z nákupu. Se kterými z nich se jako majitel e-shopu můžete nejčastěji setkat?
Comgate
Mezi největší hráče na poli online plateb patří platební brána Comgate. Ocení ji majitelé velkých e-shopů pro snadnou integraci do webového rozhraní, přívětivé uživatelské nastavení a jednoduchý provoz. Významné plus tvoří funkce tzv. odložené platby, která dává zákazníkovi možnost nakoupit hned a zaplatit později. Comgate nabízí 55 platebních metod. Umožňuje provádění bankovních převodů, plateb kartou i elektronickými peněženkami Apple Pay a Google Pay, a to až v 9 různých měnách (CZK, EUR, PLN, HUF, USD, GBP, RON, NOK a SEK). Podporuje 14 jazyků.
Kolik stojí?
Pro začínající obchodníky s měsíčním obratem do 50 tisíc korun nabízí Comgate používání na půl roku zdarma. Následně poplatky závisejí na obratu. Pohybují se od 0,65 % + 0,7 Kč za transakci a výše. Poplatek za provoz brány osciluje mezi 0 až 200 korunami měsíčně.
GP webpay
Velkým i malým e-shopům, ale také drobným online podnikatelům nabízí efektivní řešení platební brána GP webpay. Vyniká rychlou implementací i snadnou optimalizací uživatelského rozhraní. Zřízení platební brány je zdarma. Díky pluginům a doplňkům ji lze nainstalovat do jakéhokoliv e-shopového řešení. Výhodou je nadstandardní uživatelský servis 24/7. GP webpay je určena pro platby kartou i převodem a podporuje také platby elektronickými peněženkami jako Apple Pay a Google Pay.
Její užitečnou funkcí je Fastpay pro stálé zákazníky. Pamatuje si číslo a expiraci karty. Zákazník díky Fastpay potvrzuje platby při opakovaných nákupech jen třímístným kódem. Platby lze realizovat i přes tzv. Push platby, tedy přes vygenerovaný link. GP webpay nabízí možnost platby až v 7 světových měnách (CZK, EUR, USD, GBP, PLN, HUF, RUB) a ovládá 22 jazyků.
Kolik stojí?
Cena závisí na individuálním nastavení platební brány, začíná na 1 %. Poplatek za provoz brány pro zákazníky s obratem do 100 tisíc korun měsíčně je 249 Kč. Ceny se nastavují dle obratu na míru klientova podnikání.
GoPay
Při placení přes GoPay zákazník zůstává po celou dobu na webu (e-shopu) obchodníka, což představuje výhodu ve vyšším počtu dokončených objednávek. Platební bránu lze navíc přizpůsobit brandu nastavením barev nebo přidáním loga. GoPay podporuje v 56 platebních metodách až 9 měn: CZK, EUR, USD, GBP, PLN, HUF, RON, BGN a HRK. Nabízí 13 jazykových mutací.
Kolik stojí?
I zde platí, že se poplatky za užívání platební brány i za jednotlivé transakce přizpůsobují podnikání. Dle ceníku startují od 0,9 % až 1,7 % + 3 Kč podle obratu. Provoz brány stojí od 0 až po 190 Kč měsíčně.
ThePay 2.0
Dalším hráčem v e-commerce je ThePay 2.0. Umožňuje téměř 2 desítky platebních metod a usnadňuje placení praktickými funkcemi, jako je platba skrze QR kód, odkaz nebo zapamatování karty zákazníka. Automaticky přizpůsobuje jazyk dle nastavení prohlížeče obchodníka. Podporuje platby kartou, bankovní převody i platby přes Apple Pay a Google Pay. Platit lze v 9 měnách: CZK, EUR, USD, GBP, HUF, PLN, RON, BGN a HRK, a dokonce akceptuje i platbu bitcoinem.
Kolik stojí?
Platební brána nabízí tzv. inteligentní tarify, které se automaticky nastavují podle obratu v předešlém měsíci. Minimální výše poplatku za transakci je 0,99 % + 5 Kč. Provoz brány stojí 139 Kč měsíčně.
Stripe
Platební bránu Stripe nejvíce využijí obchodníci, kteří potřebují přijímat platby v různých cizích měnách. Podporuje jich 135, lze tedy nabízet služby a zboží doslova celému světu. Podle čísla bankovní karty automaticky rozpozná měnu, obchodník ani zákazník nemusejí nic nastavovat. Stripe podporuje všechny platební metody. I tato platební brána zákazníka nepřesměrovává jinam, ale není určena pro mobilní rozhraní. Obchodník si může Stripe přizpůsobit dle svých potřeb, avšak celé nastavení, stejně jako podpora jsou pouze v angličtině.
Kolik stojí?
Poplatky za transakci: 1,4 % + 6,50 Kč (pro evropské karty), vedení brány je zdarma.
Všechny zmíněné poplatky u jednotlivých platebních bran jsou orientační. Každá ze společností nastavuje ceník na konkrétní situaci obchodníka. Reflektuje obor podnikání, obrat, výšku průměrné transakce, portfolio využívaných služeb apod.