V Londýnské galerii čtou myšlenky a usnadní vám tím nakupování
Představte si, že si před nákupem zajdete do galerie a prohlédnete si pár uměleckých děl. Během prohlídky zjistí speciální přístroj, encefalograf, vaše rozpoložení, vkus i tajná přání a na základě těchto informací nabídne zboží vám přímo na míru. O spolehlivosti této metody se můžete přesvědčit z reakcí těch, kteří se zhostili role prvních pokusných králíků.
Aniž bychom si to možná uvědomovali, funguje takto i svět online reklamy. Internetové vyhledávače, sociální sítě i mobilní aplikace shromažďují obrovské množství dat o tom, co si prohlížíme, které informace vyhledáváme a v jaký čas a na jakém místě tak činíme. Internet nám pak nabízí reklamu šitou na míru přímo našim preferencím. Ne nadarmo se říká, že internet vás zná mnohem víc než kdejaký příbuzný.
Kam až v budoucnu zajdou metody čtení našich myšlenek se můžeme jen dohadovat. Jisté je, že budou probíhat stále častěji a snadněji, a to hlavně díky „smart" zařízením, kterým všechno neustále a zcela dobrovolně prozrazujeme. Kdy jste se naposled přistihli, že googlíte svůj problém dříve, než se poradíte s partnerem či doktorem? Kdo ví první, že chcete překvapit tetičku a přijet na návštěvu – tetička anebo vaše navigace?