Takhle má vypadat cestovní smlouva! Nenaleťte podvodníkům!
Ne každá cestovní smlouva je taková, jak má být. Právě kvůli špatné smlouvě se může vaše dovolená snadno pokazit...
Na co nezapomenout u cestovní smlouvy? Již při výběru zájezdu si pečlivě všímejte veškerých informací napsaných v katalogu. Následná cestovní smlouva musí mít VŽDY písemnou formu. Návrh cestovní smlouvy vám předloží cestovní kancelář a jedno vyhotovení cestovní smlouvy je vám povinna předat.
Cestovní smlouva musí obsahovat:
• kdo je smluvní stranou: (vy a cestovní kancelář)
• vymezení vašeho zájezdu:
• 1) povinné údaje (termín zahájení a ukončení zájezdu, uvedení všech poskytovaných služeb, místo a dobu jejich trvání, je-li součástí zájezdu ubytování doprava včetně např. zajištění transferu k/od hotelu, rozsah a druh stravování, atd.)
• 2) nepovinné údaje (další služby jako fakultativní výlety, příplatek za jednolůžkový pokoj, pronájem automobilu, atd.)
• cenu vašeho zájezdu (včetně časového rozvrhu plateb a výši zálohy)
• podmínky obou smluvních stran pro stornování zájezdu, které jsou povinné
Změna cestovní smlouvy
Pokud cestovní kancelář z objektivních důvodů před zahájením zájezdu změní podmínky vaší smlouvy, může vám navrhnout změnu cestovní smlouvy (včetně změny ceny zájezdu). Máte dvě možnosti:
• se změnou smlouvy souhlasit
• odstoupit od smlouvy
•Cena zájezdu smí být změněna maximálně 20 dnů před zahájením zájezdu, a to pouze za podmínek stanovených zákonem.
Pokud cestovní kancelář zruší zájezd ve lhůtě kratší než 20 dní před jeho zahájením, má zákazník právo na 10% z ceny zájezdu jako smluvní pokutu.
Pokud cestovní kancelář po zahájení zájezdu neposkytne zákazníkovy sjednané služby či jejich podstatnou část řádně a včas:
• cestovní kancelář musí okamžitě provést taková opatření, aby mohl zájezd pokračovat
• pokud pokračování zájezdu nelze provést jinak než prostřednictvím služeb nižší kvality, než je uvedeno v cestovní smlouvě, je cestovní kancelář povinna vrátit zákazníkovi rozdíl v ceně
• pokud zákazník s náhradním řešením nesouhlasí, musí mu cestovní kancelář vrátit rozdíl v ceně a byla-li součástí zájezdu i doprava, musí jej dopravit zpět na místo odjezdu nebo na jiné místo návratu s nímž zákazník souhlasil...
KOMERČNÍ SDĚLENÍ