Elektromobily: Tesla model S
Po krátkém úvodu míříme do gigafactory ve Fremontu v Kalifornii, kde vzniká převratný elektromobil Tesla Model S. Kombinuje komfortní sedan s výkonem superauta, jak vyzkouší i profesionálka v rallye- Catie Munningsová. Tesla váží 2,5 tuny, což je dost, ale řidič má pocit, že je v lehkém dvoumístném sporťáku. Catie je nadšená z jízdních vlastností- výkonu, odezvy. Trakci hlídá software, vůz má inteligentní vzduchové odpružení, upravující výšku. Zpět v gigafactory sledujeme další úseky, kde si vůz předávají roboti, díly svařují, nýtují, lepí. V historickém okénku míříme na Floridu, kde „Ílo“ usedá do vozu Sebring-Vanguard Citicar. To je malý elektromobil ze 70. let, nyní bohužel vypovídá službu. Projedou ho alespoň na přívěsu. Ve své době byl za polovinu ceny rodinného vozu, stal se okamžitě hitem. Jezdil na 48 Voltů, maximální rychlost měl až 80 km/hod a dojezd 100 km. S koncem ropné krize skončil i zájem o elektromobily a společnost zkrachovala. Zpět v Tesle je tématem motor, resp. dvojice, která dává výkon 754 koní. Catie na trati zkouší dvojici režimů, kdy jeden je běžný- komfortní, druhý pak pro sportovní jízdu. Na minutové trati je v rychlém módu o 7 sekund rychlejší! Catie je z univerzálností nadšená, od elektromobilů čeká do budoucna mnoho. V továrně sledujeme instalaci baterie, ta je středobodem vozu. Zásadní je kontrola její teploty, zajistí se tak její celková výdrž a dojezd vozu. V britské společnosti sledujeme, jak takové chlazení baterie funguje a vzniká. Catie nadále prohání Teslu, po 5 hodinách má necelou polovinu baterie. Výdrž prodlužuje také systém rekuperace, z motoru se krátce stává alternátor. Účinnost rekuperace je asi 32%. Za extrémním příkladem elektromobilu míříme do Francie, kde testují Spark Odyssey 21- závodní terénní vůz pro kategorii Extreme E. Catie sama prožene speciál, připomínající vozidlo pro Dakar. Má 2 tuny, 550 koní a pohon čtyř kol. Naposledy míříme do gigafactory a za Teslou, vůz sleduje jízdu a má chytrý software, který lze navíc na dálku aktualizovat. Majitelům se tak může zlepšit dojezd nebo zrychlení. Několika závěrečnými větami díl končí.