Waterbird
Restaurátor Gerry Cooper přišel se svým projektem na znovupostavení prvního britského hydroplánu Waterbird. Ten byl v roce 1911 vyvíjen na jezeře Windermere v Cumbrii podnikatelem a snílkem Edwardem Wakefieldem. Cooper dnes za pomoci truhláře, Mikea Salese, v dílně v Lincolnshiru (rok 2010) začne repliku stavět. Letadlo původně postavila společnost Avro, podle jejíhož plánu dnes Mike repliku staví. Všechna žebra stroje musejí být vyrobena ze smrkového dřeva a dřeva douglasky. V červenci 2011 práce postoupily už k montování prvních dílů letadla uvnitř místního hangáru. Nadšenci v listopadu 2011 hledají místo, kde by na jezeře bylo nejlepší stroj vyzkoušet. Přitom si prohlédnou ruiny prvních hangárů. Práce ale postupují dál, a tak další z pomocníků začínají hotový rám křídel potahovat plátnem. Truhlář rovněž vyrábí tehdejší dřevěné sedadlo letounu. Začínají docházet peníze, které se na projekt podařilo sehnat, a tak nadšenci prostřednictvím televize informují veřejnost o svém úmyslu vyrobit repliku prvního britského hydroplánu. Akce se zúčastní i potomci původních pilotů a potomci samotného Edwarda Wakefielda. Původní projekt v roce 1911 byl podporován samotným Winstonem Churchillem. Nastal čas na zkompletování draku letadla a instalování výpletu křídel ocelovými lanky. Místní výrobce lodí, James Pearce, je pověřen vyhotovením plováku, který letadlo na jezeře unese. James opět vychází ze starých nákresů, ale i ze zbytků plováku, které se jako zázrakem v jednom muzeu zachovaly. Další rok na jaře se podaří instalovat motor a vrtuli. Stroj je vybaven moderním motorem o výkonu 110 koní. To je obrovský rozdíl proti původnímu motoru, který vyvinul pouze 50 koní. Práce pokračují impregnací křídel a jejich sestavením. Vyrábějí se řídící tyče pro kormidlo ze speciálního bambusu. V srpnu už dorazil i plovák a oj k němu. Stroj je kompletní. Teď nastává těžký úkol pro pilota, který se musí s hydroplánem tohoto typu naučit létat. Pilot je nucen k získání potřebné licence dokonce vycestovat do Itálie a tam složit potřebné zkoušky. V září, po pěti letech od zahájení stavby, je stroj připraven na zkušební let na kolech. Zkušební let ale neproběhne dobře, do motoru neteče potřebné množství paliva. Stroj musí opět do dílny. Úřady ke všemu začínají dělat problémy ohledně lehké konstrukce stroje. V srpnu 2018 se konečně smí uskutečnit první let. Zkušební let proběhne v malé výšce s pěkným přistáním. Po jedenácti letech od zahájení projektu stroj konečně vzlétne z vodní hladiny.