Gran Turismo: Ferarri Roma
Po krátkém úvodu je tu další z výjimečných vozů- Ferrari Roma, jakožto představitel kategorie Gran Turismo. Je to tedy komfortní vůz na dlouhé cesty, přitom s vysokým výkonem a luxusním vzhledem. Ferrari má motor V8, objem 3,9 litru, výkon 620 koní a maximální rychlost 320 km/hod. Profesionální závodnice v rallye Catie Munningsová Ferrari otestuje na severu Itálie. Ferrari vzniká v italském Maranellu, je tradičně z hliníku, a také jeho motor V8 vzniká přímo na místě. Řadí 8stupňový automat, případně řidič pádly pod volantem. Historické okénko nás vede do Anglie, kde Titch Cormack představuje legendární GT- Jaguar E-type z roku 1961. S maximální rychlostí 240 km/hod byl nejrychlejším vozem své doby, byl v mnoha směrech převratný- technicky i vzhledově. Má aerodynamický tvar, nezávislé zavěšení zadních kol, atd. Nabízí také solidní prostor v kufru. Zpět v Itálii Catie nadále testuje Romu, v továrně v Maranellu pokračujeme po výrobní lince. Po lakovně sledujeme simulátor řidičovy pozornosti, tam pečlivě zkoumají, co vše odvádí jeho pozornost v provozu. Kokpit je díky tomu zcela optimální. O brzdovém systému se dozvídáme v britském AP Racing, kde také sledujeme testování. Roma má však odvětrávaný brzdový systém Brembo. Dále je tu interiér a kožené sedačky nejvyšší kvality a pohodlí. Jedním z prvních GT bylo také Lamborghini Espada, jehož předělanou verzi do bláznivého rat rodu od Dunton Customs zhlédneme v Miami, kde je ve více než 150ks sbírce vozů. Jeho cena je cca 17 milionů korun. Naposledy se vracíme do Maranella, kde je tématem aerodynamika. Roma má dva vírové generátory, které řídí proudění vzduchu. Přední část tak přisaje k silnici, vzadu se pak vysouvá křídlo v rychlosti nad 100 km/hod. Křídlo pomáhá při brždění, kdy se vzpřímí. Hodnocením Catie a krátkým shrnutím díl končí.