Cestopisný Přírodopisný

Rameswaram Express

Rameswaramský expres je vlakem, který je známý po celém světě. Tento vlak totiž spojuje indické přístavní město Chennai s poutním městem Rameswaramem. Vlak na své cestě indickým státem Tamilnádu urazí 680 km. Je listopad a filmový štáb vyráží tímto vlakem do Rameswaramu, teď je zde období monzunových dešťů. Vlak vyjíždí z Chennai a zastavuje v Chengalpattu, Viluppuramu, Tiruchirappalli, Mandapamu a končí v Rameswaramu. Původně jezdil i do Dhanushkodi. 680 km trvá vlaku urazit celých 12 hodin. Nádraží v Chennai bylo postaveno v roce 1908 a dodnes je hlavním symbolem města. Je zde také šesté nejdelší nástupiště světa. Jízdenka do Rameswaramu stojí v přepočtu tři eura, což umožňuje cestovat pomalu každému. Velký důraz ve vlaku je dbán na bezpečnost cestujících a funguje tam železniční policie. Její součástí jsou i ženy, které se starají o bezpečnost ženských cestujících. Vlak vyráží. Při pobřeží projíždí úrodnou a rovinatou krajinou. Venku jsou teploty vysoko přes 40 stupňů Celsia a vlak je bez klimatizace. Proto má vlak za jízdy otevřené dveře. Další částí Indie, kterou vlak projíždí, jsou úrodné nížiny Arcot. Stanice Viluppuram je živým železničním uzlem, expres pokračuje na jih, jiné vlaky ze zdejší stanice vyrážejí na východ a na západ. V Indii je železnice nejvýznamnějším zaměstnavatelem. Zaměstnává 1, 3 miliónu lidí. Přes 1 000 žen dnes pracuje jako strojvedoucí. Vlak přejíždí řeku Kávérí, jeho další zastávkou je oblíbené poutní místo Tiruchirappalli. Dál vlak projíždí úrodnými rovinami Thanjavuru. Tato část země je nejúrodnější a také je nejvíce osídlená. Hlavní plodinou, která se tady pěstuje, je rýže. Vlak vjíždí do chrámového města. Tiruchirappalli je někdy nazýváno městem bohů. Zdejší železniční stanice je důležitým přestupním místem, které odbaví denně 15 000 cestujících. Blízká stanice je Ponmalai. Jedná se o osadu železničářů, je zde také železniční hřbitov a opravárenská železniční dílna. Strojvedoucímu expresu odsud zbývá do cílové stanice pouhých 80 km. Poslední stanicí před velkolepým pambanským mostem je Mandapam. Pro strojvedoucího právě začíná těžký úsek cesty. Železniční most na ostrov Pamban vede přes Indický oceán a je dva kilometry dlouhý. Most je 107 let starý a je na konci své životnosti. Na jeho stavu se podepisuje vlhké a horké počasí, most koroduje. V roce 1964 se tady stala velká katastrofa, kdy cyklon z mostu smetl projíždějící vlak i s cestujícími. Kvůli nevyzpytatelnosti počasí mají z úseku cestující i zaměstnanci železnice strach. Vlak most překonává rychlostí 45 km za hodinu. Uprostřed mostu je zvedací část, aby velké zaoceánské lodě mohly úžinou proplouvat. Konečně je vlak v cíli, v posvátném městě hinduistů, Rameswaramu. Je zde chrám z 12. století, který je zasvěcen svatému princi Rámovi. Pro velkou část cestujících z vlaku je chrám cílem jejich cesty. I vlak zde končí svou dvanáctihodinovou cestu...

Sdílejte pořad

Nejnebezpečnější železnice světa

Omlouváme se, pod tímto pořadem nejsou dostupná žádná videa.

Populární filmy na Prima Zoom

Vybrané pořady z Prima Zoom

Zoom témata