Těžba surovin
Po krátkém úvodu míříme za prvním inženýrským veledílem- největším kolesovým rypadlem na zemi- BVE 293, které je k vidění v západním Německu. Váží 14 000 tun a doluje hnědé uhlí, přemístí 200 000 tun zeminy denně. Má koleso s 18 korečky, 3 motory o výkonu 3400kW a obrovský točivý moment. Na koleso navazují rychlé pásové dopravníky. Stroj pohání série generátorů, obsluhují jej jen 2-4 lidi- je vysoce automatizovaný. Nahrazuje asi 40 000 dělníků. Jako další je tu Belaz 75710- 8 metrů vysoký, 10 široký, 360 tun vážící důlní nákladní vůz (sklápěč). Uveze 450 tun, má 2 obrovské motory, pohánějící elektrické motory a jimi kola. Spotřebu má 1300 l / 100 km, pohybuje se po 8 4metrových 5tunových pneumatikách. Vyniká ovladatelností, manévrovatelností a odolností. Jeho cena je přes 6 milionů dolarů. Pokračujeme rypadlem Liebherr 9800. Gigant měří 11 metrů, váží 810 tun, a lopatou nabere 180 tun. Má moderní hydraulické systémy, ve kterých je 10 000 litrů kapaliny pod obrovským tlakem, který by dokázal přerazit ocel. Pohání ho 2 gigantické motory, má pásový podvozek. Jako další je tu kráčivé korečkové rypadlo Marion 8050, vážící 3000 tun. Má 99metrové rameno, lopatu na 74 tun a nohy o ploše 2x 20x5 m. Pohání ho elektrické motory a velké dieselové motory s výkonem 12500 koní. Poslední je tu 17 metrů vysoké ropné čerpadlo kanadské společnosti Redhead artificial lift. Funguje jako umělý výtah, ramenem tahá ropu prostou pístovou metodou. Je nákladově efektivnější díky velikosti, na povrch dostane přes 600 litrů za minutu. Několika závěrečnými větami díl končí.
Kolosální stroje
Pod nulou
47 min,Populární filmy na Prima Zoom
Největší jedlíci přírody
Rypoš lysý: Nejpodivnější superhrdina
Po stopách Agathy Christie
Čelisti zblízka
O datlech a dutinách
Volání Antarktidy
Češi na Lososí stezce
Norsko: Volání divočiny
Dobývání Titanu
Vybrané pořady z Prima Zoom
Utajené příběhy českých dějin
Vetřelci dávnověku
Hausbot Petra Horkého
Veterinář z Bondi Beach
Zapomenuté megastavby