Svět ve válce
Útok na Pearl Harbor v roce 1942 vtáhl do dění druhé světové války i Spojené státy. Bombové nálety zničily americké základny a zabily mnoho lidí. Američané chtěli co nejdříve dát najevo Japncům, že za tohle budou pykat. Neměli ale ještě žádné základny poblíž japonských ostrovů. Museli improvizovat. Vypluly námořní lodě, ze kterých měly bombardéry vzlétnout. Začalo bombardování velkých japonských měst. Byla to ale sebevražedná mise, bombardéry B-52 se nemohly vrátit, neměly už palivo. Měly doletět až do Číny. Ovšem posádky se dostaly do zajetí, někteří členové posádky se už nikdy domů nevrátili. Ovšem Japonci byli překvapení a rozhodně to zatřáslo s jejich morálkou, tohle nečekali. Brzy se začalo i s bombardování německých měst. Ovšem muselo se na to jinak. Britové pochopili, že když budou létat během dne na předem dané cíle, budou jim jen padat stroje a výsledek žádný. Museli tedy létat v noci a vysoko a bombardovat široké oblasti. Bombardování Kolína nad Rýnem způsobily rozsáhlé požáry, infrastruktura vzala za své a lidské ztráty byly obrovské. Velké nálety probíhali i v Pacifiku, tady ale spolu válčily námořní lodě a letky stíhaček. Ovšem nasazeny byly i lehké bombardéry, které kryly boje z větší výšky a shazovaly bomby na letadlové lodě. Zásadní například byly v bitvě o Midway. Američanům se podařilo prolomit japonský dorozumívací kód a měli výhodu, věděli, že je útok v plánu. Třídenní střet pak vyhráli. Jedny z nejvražednějších náletů na východní frontě byly ty u Stalingradu. Němci tam využívali bombardéry Junkers – JU-88. Dal se vybavit bombami a svrhnout dokonce jak celý stroj. Tyhle stroje měly skvělou konstrukci a bylo těžké je poslat k zemi. Sověti navíc neměli dobrou protileteckou obranu, takže mohly bombardéry létat níže a shazovat s větší přesností všude, kde potřebovaly. Nakonec se ale bitva o Stalingrad změnila v pouliční válku. Němci tak nemohli shazovat bomby na vlastní lidi. Američané pak přišli s novým strojem. Začali pásově vyrábět bombardéry B-24 Liberator. Tyto stroje nebyly bez chyby a měly svá zranitelná místa. Ovšem Američané jich dokázali rychle vyrábět velké množství a tím prostě dominovali. Bé dvacet čtyřky se stal nejvíce vyráběným strojem v Americe. To vše díky novému způsobu výroby, který začal používat Henry Ford, který si ho vyzkoušel už v továrnách na výrobu aut.