reklama

Sezení zabije v Evropě ročně 200krát víc lidí než teroristé!

Muž v kanclu... Foto: Muž v kanclu...Foto: Thinsktock

Dlouhodobé sezení je vážný rizikový faktor...

Sedavý způsob života je závažným rizikovým faktorem pro ty, kdo trpí chorobami koronárních tepen, především jsou-li starší šedesáti let. Muži sedí v průměru u televize, před počítačem nebo v automobilu denně osm hodin, ženy o něco méně. Evropští kardiologové přicházejí s několika triky, které se dají použít doma i v úřadě a které jsou dobrou prevencí. Píše o tom italský deník La Repubblica.

Obranou organismu před srdečními nemocemi může být i to, že se v době, kdy běží mezi filmem v televizi reklama, zvednete z pohovky. Hodiny strávené před televizí zkrátka ohrožují zdraví. Překonejte lenost a využijte každé příležitosti k pohybu. Nestačí ráno si zacvičit a pak strávit celý den v sedě. Dlouhodobé sezení totiž zmaří veškerý pozitivní účinek cvičení, upozorňují experti z Evropské společnosti pro kardiologii. Jejich varování se týká zejména těch lidí, kteří trpí nemocemi koronárních tepen většinou způsobených arteriosklerózou.

Článek

trollface Foto:

Proč trollové ovládli internet? Psychologové našli odpověď!

S trolly máme řadu nepříjemných zkušeností – a vy určitě také. Prakticky jakékoliv téma na internetu okamžitě přiláká skupinku trollů, kteří začnou napadat (většinou velmi...

 

Na rozdíl od toho, co lékaři doporučují, se pacienti radami týkajícími se životního stylu neřídí. Zvláště muži tráví v průměru osm hodin denně v nepřetržitém sezení, zvláště ti, jimž je šedesát a více let. Především sedí u televize nebo u počítače anebo řídí automobil. Ženy, které jsou zaměstnány péčí o domácnost, stráví denně sezením sedm hodin. Dlouhodobé sezení ovšem může zcela vymazat účinky programů rehabilitace, které jim jejich lékaři sestavili.

Sezení vraždí

Kanadští vědci z Institutu kardiologie Ottawské univerzity monitorovali denní program 278 pacientů, mužů i žen, kteří prováděli rehabilitaci srdce. Přirozeně ti, co nejvíce seděli, měli také vyšší index tělesné hmotnosti a nižší kardiorespirační zdatnost, tedy schopnost srdce a cévního systému dopravovat krví dostatek kyslíku k pracujícím svalům. Výzkum byl publikován na stránkách European Journal of Cardiovascular Prevention.

"Byli jsme překvapeni výsledky, protože naši pacienti vědí, jak je pohyb významný. I přesto tráví muži osm hodin denně v sedě, ať už doma, v úřadu nebo v autě," konstatovala šéfka studie Stephanie Princeová. "Kdo dlouhodobě sedí, váží více a má menší schopnost obnovy fyzických sil. Pacienti trávící mnoho času v sedě vykazují horší zdravotní stav, i když provozují nějakou fyzickou aktivitu. Omezit dobu sezení je zrovna tak důležité jako cvičit," dodala.

"Jestliže méně sedíme, nenahradí to cvičení, ale může to pomoci v tom, že se více hýbeme," zdůrazňuje doktorka Princeová. A jak ? Evropská společnost pro kardiologii nabízí šest triků, jak využít času, kdy se nic neděje:

  • 1. Každých 30 minut se zvedněte a hýbejte se.
  • 2. Zvedněte se při reklamách v televizi, či ještě lépe: cvičte u televize.
  • 3. Zvyšte svou pozornost tím, že budete dělat pravidelné přestávky u počítače, při nichž se vzdálíte od obrazovky.
  • 4. Dejte si raději lehké jídlo venku než abyste jedli u počítače.
  • 5. Jděte si lehnout místo toho, abyste večer seděli v křesle před televizí. Prospěje to i kvalitě vašeho spánku.
  • 6. Pozoruje hodinu po hodině, co celý den děláte, abyste zjistili, nakolik jste propadli sedavému životnímu stylu.

ČTK

Článek

Facebooková deprese Foto:

Znepokojivý psychologický trend: Proč chodí depresivní lidé na Facebook?

O sociálních sítích a jejích dopadech na lidskou duši toho víme stále ještě pramálo…


První pražské slůně živě ze ZOO Praha
TV PROGRAM
DNES V TVHellboy 2: Zlatá armáda Foto:
20.00
DNES V TVŽiví mrtví Foto:
22.40
DNES V TVTristan a Isolda Foto:
20.15
DNES V TVDnes zemřeš Foto:
22.50
DNES V TVMordparta Foto:
20.15
DNES V TVOčima Josefa Klímy Foto:
21.30
DNES V TVCizinka Foto:
22.20

reklama