reklama

Facebook stárne a pro mladé ztrácí na atraktivitě. Taky uvažujete, že ho opustíte?

Oko, do duše okno. Ale někdy je takovým oknem i Facebook Foto: Oko, do duše okno. Ale někdy je takovým oknem i FacebookFoto: http://pixabay.com

Kde není na Facebooku, jako by nebyl. Tedy alespoň donedávna tomu ta bylo. Jenže časy se mění.

Statistiky ukazují, že mladí Američané na facebookovou společnost pomalu rezignují, obracejí se k ní zády a naopak dávájí přednost modernější formám komunikace. Mít jeden, někdy i dva telefony je naprosto běžná součást vybavení dospívajících i dospělých jedinců euroatlantické civilizace.

V době 2011 – 2014 Facebook zaznamenal pokles registrovaných fanoušků ve věku 13 – 17 let o 25,3%. Věková skupina 18 – 24 let šla také dolů, ale tak dramaticky. Jen o pouhých 7,5%. Zmínka o telefonech není náhodná – právě k mobilním aplikacím současní „náctiletí“ přebíhají.

Přeběhlíci

Jako důkaz tohoto tvrzení může sloužit studie z roku 2015, která říká, že v USA 49 % majitelů chytrých telefonů ve věku mezi 18 a 29 let používá konverzační aplikace, jako jsou Kik, Whatsapp, nebo iMessage, a 41 % používá aplikace s automatickým mazáním obsahu, jako je Snapchat (viz Nezapomínejme zapomínat). Naproti tomu další studie z téhož roku ukazuje, že pouze 32 % lidí v tomto věkovém rozmezí používá Twitter,“ píše E. Kocourek na Metodickém portálu poskytující informace českým pedagogům. Trendy, které vznikají na západ od našich hranic se během relativně krátké doby projeví i na našich sociálních sítích.

Facebooková únava…

Oč jde?  V prvé řadě o úbytek 11 milionů mladých lidí, kteří se ho od roku 2011 rozhodli opustit. Spolu s nimi odcházej i peníze, respektive potenciál, který mohl Facebook oslovit pomocí své čím dál cíleněji zaměřené reklamy. Odchod není způsobený nevyhovujícím prostředím, ale potřebou sdílet své životy s přesně vymezenou skupinou přátel, zatímco FB se od počátku profiloval jako co nejšířeji rozprostřené médium. Hitem se pro ně staly více konverzační nástroje a aplikace, které jim umožňují sdílet obsah pouze s omezenou skupinou lidí. Magazín Time to komentoval tak, že Facebook bude jen těžko zdůvodňovat svou 140 miliardovou cenu. Úbytek „mládežníků" přiznal i David Ebersman, finanční ředitel firmy. A jsou to právě inzerenti, kteří se do svých tenat snaží ulovit mladé, tedy finančně nezkušené klienty.

… a facebookové stáří

Zatímco mladí odcházejí, starší věková skupina zůstává a s tím jak stárne populace, tlak na FB sílí. V praxi to znamená, že Facebook může ztrácet na marketingové důležitosti, ale na druhou stranu se z něj může stát informační platforma podporující další a další sociální bubliny, v nichž si čtenáři budou „s těmi svými“ sdílet články a názory, v nichž se budou i nadále ubezpečovat o svých pravdách. Nikdo zatím není schopen bezpečně odhadnout, jaký vliv na vývoj společnosti bude tento trend mít. Faktem ale je, že se v nějaké formě projeví.

Facebook je, byl a bude s námi. Tedy alespoň s některými. A naše chování na něm ovlivňuje jeho budoucí podobu. Ovšem není vyloučena jeho proměna v natolik „reklamní“ síť, že to „neustojí“ ani skalní fanoušci.Facebook stojí řed změnou. Bohužel ale zatím nevíme, před jakou.

Text: Topi Pigula

Článek

Kočka v polenech Foto:

Hit facebooku: Najdeš kočičku v hromadě dřeva?

Schované věci na fotkách jsou hitem internetu.
První pražské slůně živě ze ZOO Praha
TV PROGRAM
DNES V TVLedová zkáza Foto:
20.00
DNES V TVHawaii 5-0 Foto:
20.15
DNES V TVLáska s vůní sušenek Foto:
21.10
DNES V TVŽelezná srdce Foto:
20.15
DNES V TVTrans Foto:
23.10
DNES V TVIluze šílenství Foto:
20.15
DNES V TVVražedné Miami Foto:
22.10

reklama

\n